בתוך מספר שבועות: כיתות כוננות יוקמו בכל הארץ

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בתוך מספר שבועות: כיתות כוננות יוקמו בכל הארץ

    ברקע המלחמה: השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה החליטו על הקמת כיתות כוננות בכל יישוב בארץ, כולל בערים. זאת לאחר שכיתות הכוננות הוכיחו את יעילותן במתקפת הטרור של החמאס על יישובי עוטף עזה

    ארכיון צילום: פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי החליטו היום (שני), על הרחבת מערך כיתות הכוננות גם למגזר העירוני בכל רחבי הארץ.

    כזכור, בשבוע שעבר רכש המשרד לביטחון לאומי 4,000 רובים עבור הקמת כיתות כוננות בישובים הכפריים במדינת ישראל, כאשר הנשקים כבר חולקו על ידי מערך הישובים של משמר הגבול והפרויקטור מטעם המשרד לבל"מ ניצב (בדימוס) שמעון לביא ל-368 כיתות כוננות בישובים הכפריים בארץ.

    אתמול נרכשו 2300 רובים נוספים, שיחולקו בימים הקרובים ל-198 כיתות כוננות נוספות במרחב הכפרי. בכך תושלם הקמת 566 כיתות כוננות חדשות בישובי המרחב הכפרי בגבולות ישראל, בקו התפר, ובאזורי סיכון נוספים על פי התפיסה המבצעית שגיבש מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק.

    בנוסף, כעת הוחלט על ידי השר לבל"מ והמפכ"ל להרחיב את כיתות הכוננות של משטרת ישראל לכל המרחב העירוני, תוך הקמת 347 כיתות כוננות חדשות, באמצעות 13,200 מתנדבי משטרה שיגויסו ויקבלו נשק ארוך אישי וציוד מגן נלווה.

    השבוע החלו במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי בפעילות מהירה לבניית כוח כיתות הכוננות ברחבי הערים, זאת באמצעות מחלקת המתנדבים במשטרה ובהובלת סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד, ראש אג"מ ניצב סיגל בר צבי, והפרוייקטור לביא. בתוך כך, היום ומחר יוקמו כיתות כוננות ברמלה, נוף הגליל, אלעד, עכו, נהריה, כרמיאל, מעלות תרשיחא, אשקלון, אילת, ראש העין, חריש, דימונה, קריית גת, שהם ומודיעין, ותוך מספר שבועות צפויה השלמת הפרויקט בכל הארץ.

    כיתות הכוננות יוכפפו למפקדי המשטרה ויופעלו כמתנדבי משטרה באמצעות פו"ש מסודר. לעניין סדר הקמתן, תינתן עדיפות לערים הסמוכות לגבול, ערי מטרופולין וערים מעורבות. איתור המתנדבים יעשה באמצעות פיקוד העורף, הרשות לביטחון קהילתי, החברה למתנסים, רשות מרכזי הצעירים, ורכזי המתנדבים של משטרת ישראל. להצטרפות לכיתות הכוננות יש לפנות לאחד מהגורמים שלעיל.

    השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "הטבח בדרום מלמד עד כמה כיתות הכוננות חשובות והצילו ישובים שלמים, אני שמח על הרחבת הפרויקט לכל הארץ במקביל למדיניות שלנו להרחיב את האפשרות של מאות אלפי אזרחים לשאת בנשק".

    מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "השוטרים ולוחמי מגב הגיבורים היו הראשנים להגיב, סיפורי הגבורה מעידים על מיקומה של משטרת ישראל בבטחון הלאומי. הקמת כיתות הכוננות במסגרת תחנות המשטרה ברחבי הארץ תחזק את התחנות במתנדבי משטרה חמושים השומרים על הבית שיגדילו את סד"כ המגיבים הראשונים ויחזקו את הבטחון במגזר העירוני".

    ח״כ מיכאל ביטון התייחס להחלטה: ״כיתות הכוננות הוכיחו את יעילותן כמגן מבצעי, בטחוני ואנושי כבר בתחילת המלחמה. קבוצת ח״כים ובניהם אני, פנינו לשר לביטחון לאומי ולשר הביטחון. יזמנו דיונים בוועדה לביטחון לאומי ובוועדת חוץ וביטחון. הצלחנו להביא לחלוקה של קרוב ל-10,000 כלי נשק ועוד נמשיך במאמצים לחיזוק כיתות הכוננות בכל הישובים במדינה. אני שמח לראות שמאמצינו נושאים פרי, וכעת יש לעקוב מקרוב אחרי היישום והביצוע המהיר של חלוקת הציוד ואירגון הכיתות. אין זמן לשיהוי במלחמה".



    0 תגובות